Про це повідомляє Reuters.
Якщо жодна зі сторін не відступить, загальний розмір нових мит США на китайські товари цього року може зрости до 104%.
“Загроза американської сторони підвищити мита проти Китаю є помилкою на помилці, яка вкотре демонструє шантажистську природу американської сторони. Якщо США наполягатимуть на своєму, Китай боротиметься до кінця”, – йдеться в заяві міністерства торгівлі Китаю.
Трамп заявив, що 9 квітня введе додаткове 50%-ве мито на імпорт США з Китаю, якщо Пекін не скасує 34%-ві мита, введені на американську продукцію минулого тижня.
Ці китайські мита були введені у відповідь на “відповідні” мита в розмірі 34%, оголошені Трампом, які були додані до 20%, запроваджених ним раніше цього року, і призвели до того, що середній тариф США на китайські товари зріс до 76%.
“Якщо тарифи будуть продовжувати рости і рости, це перетвориться на битву волі і принципів, а не економіки”, – сказав Сюй Тяньчень, старший економіст по Китаю в Economist Intelligence Unit.
За його словами, оскільки Китай уже стикається зі ставкою тарифу, що перевищує 60%, не має значення, чи зросте вона на 50% або 500%.
“Щойно тарифи перевищать позначку в 35%, вони фактично знищать увесь прибуток експортного сектору. Після цього Китай взагалі не повинен експортувати до США. Це може бути 1000%, але оскільки немає торгівлі, то немає і шкоди”, – сказав Ден Ван, директор з Китаю в Eurasia Group.
За його словами, Європа зараз є і буде найприбутковішим ринком для Китаю.
Очікується, що голова КНР Сі Цзіньпін цього тижня зустрінеться з прем’єр-міністром Іспанії. На порядку денному, ймовірно, буде пошук розв’язання торговельної напруженості між Пекіном і Брюсселем щодо експорту китайських електромобілів, а також більш масштабне введення мит Трампом.
Потім китайський лідер відвідає Малайзію, В’єтнам і Камбоджу – три економіки, які виграли від переміщення китайських виробників, щоб уникнути санкцій США під час першого терміну Трампа, але які тепер самі зіткнулися з високими податками.